Verhuur, ondersteuning en advies voor ieder evenement

06-08-2019 | Partyplanning – Checklist

Er staat iets moois te gebeuren; Je wordt een jaartje ouder, je gaat met pensioen, je wilt familie en vrienden je nieuwe woning laten zien? Of zomaar, het maakt niet uit.. bij de gedachte alleen al aan de voorbereidingen lig je ’s nachts te woelen in bed, beginnen je zweetklieren te transpireren en heb je bij de plaatselijke action het schap van de stressballen al volledig leeggekocht.

Voor zowel control freaks (liefde voor lijstjes) als chaoten (die door de bomen het bos niet meer zien) onderstaand een checklist om als een koala (die slaapt zo’n 18 tot 20 uur per dag, super relaxed dus) je feest te organiseren.

* 1 maand van tevoren
1. Datum – Essentieel. Kijk wat er te doen is in de buurt, vergeet die verjaardag van je beste vriend niet.. of juist wel, als je liever niet hebt dat er iemand komt 😉
2. Tijd – Niet geheel onbelangrijk als je zelf tot in de late uurtjes door wil, maar dat ene familielid vergeten bent te informeren en vervolgens om 10 uur ’s ochtends al aan de koffie met appelgebak zit terwijl je nog zoveel moet regelen waardoor je hem/haar wel weg kan kijken.
3. Locatie – Een feestzaal of gewoon thuis? Informeer naar diverse mogelijkheden in de buurt. Weet je niet of het mooi weer gaat worden? Vraag bij ons een vrijblijvende offerte aan voor een tent incl. inrichting. Kijk & Vergelijk.
4. Thema – Wil je alles zwart & goud, een Hollandse avond, een mini festival of alles strak wit? Welke sfeer wil je dat je feest uitstraalt? Bepaal het nu.
5. Gasten – Wie wel en wie niet? Omdat je je locatie inmiddels al hebt bepaald bij punt 3, weet je wat je beschikbare ruimte is. Het is niet verstandig 100 personen uit te nodigen waar er maar 50 passen.. niet iedereen vindt het prettig om met z’n neus onder de bezwete oksel van Pietje vast te zitten. Andersom is het ook niets als je een verrekijker nodig bent om te kijken of Jessica wel op je feest aanwezig is om vervolgens 100m door een lege ruimte te lopen om een gesprek aan te knopen.
6. Leveranciers –  Hier kunnen we heel kort over zijn, 3 woorden: TeBe Evenementen Service (055-5401200).

* 3 weken van tevoren
1. Zoektocht naar decoratie & ideeën – Onder het motto beter goed gejat dan slecht bedacht.. zoek op google, insta, pinterest en laat je inspireren.
2. To-do – Schrijf op wat je nodig bent (o.a. boodschappen, inrichting, muziek, koeling) en bedenk wat je daarvoor moet doen.
3. Hulplijn – Is je lijstje in je hoofd of op papier te lang geworden? Schakel hulp van familie en vrienden in, vergeten ze je feest ook niet!

* 2 weken van tevoren
1. Test alle doe-het-zelf projecten – Ga jezelf hapjes maken, maar ben je niet bepaald een Julius Jaspers in de keuken? Onder het motto ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan, oefen het even van tevoren… een slechte generale is nou eenmaal een goede uitvoering.

* 1 week van tevoren
1. Boodschappen – Je kan het maar vast in huis hebben, uiteraard op alle bedervende materialen na.. schimmelkaas bestaat wel, maar niet dat jong belegen blok dat je al weken in de koelkast hebt liggen.
2. Doe het zelf projecten afronden – Zelfs slingers maken of servetten vouwen? Voor menig vrouw zal het wellicht wel herkenbaar zijn.. 20 minuten voordat je weg moet de douche uit hollen, je leuke jurkje aantrekken.. nog even die panty snel aan schieten.. bleef net die ene nagel haken.. en ja hoor, de welbekende ladder in je panty! Zulke onhandigheden wil je niet op de dag van je feestje, dus alles wat je kan doen van tevoren, doe het.

* 2 dagen van tevoren
1. Grote schoonmaak (indien je thuis feest geeft) – Het geeft zo’n lekker opgeruimd gevoel en je huis moest toch nodig gedaan worden, dan kan je morgen rustig beginnen met de voorbereidingen. Win-win.
2. Verhuurmaterialen – Kom ze bij ons ophalen, laat ze door ons bezorgen of als je genoeg andere dingen te doen hebt, dan zetten wij het ook graag voor je klaar!
3. Laatste inkopen – Nu is het tijd om die schimmelkaas en/of andere bedervende etenswaren in te slaan!

* 1 dag van tevoren
1. Inrichten – Waar komt de koelkast of aanhanger te staan om drinken te halen? Waar kunnen mensen zitten en waar kunnen ze staan? Bedenk een logische looproute voor je gasten, kom je niet uit de logistieke route? Bij punt 6 van de voorbereidingen een maand van tevoren.. wij helpen je graag. Het is ook zonde als niemand de koelkast kan vinden of dat je 300 meter verlengsnoer nodig bent voor het laten branden van 1 lamp.
2. Koken, bakken en voorbereidingen catering –  Doe je de catering zelf? Alles wat vandaag kan, hoeft morgen niet. Wordt het geleverd door een professionele cateraar? Dan kan je nu lekker even in dat ene boek verder lezen waar je al maanden niet aan toe komt.
3. Hang de slingers op.
4. En zet de drankjes koud..

* Jouw feestdag
1. Finishing touch decoratie – Mocht het gisteren hebben geregend dan hoop ik dat je vandaag de slingers pas op gaat hangen, zet de laatste schaaltjes, bloemetjes en pruttels neer.
2. Zet de muziek aan.. gezellig om alvast in de sfeer te komen en een goede test om te kijken of alles werkt.
3. Verwelkom je gasten, maar vooral geniet!

 

Nieuwsoverzicht »

  • Advies bij organisatie van evenementen

    Heeft u alles geregeld voor uw evenement? Met meer dan 20 jaar ervaring weten wij wat er bij het organiseren van een evenement komt kijken. Van advies over elektriciteit, sanitaire vergunningen tot aan advies over de benodigde aantallen en/of ruimte. Neem contact op voor advies op maat.

  • Levering, inrichting & opbouw

    Wanneer u geen zorgen wilt over vervoer naar en opbouw op uw evenementenlocatie, schakel dan TéBé in. Wij plaatsen alles voor u op locatie, zodat u zich kunt concentreren op de organisatie van uw evenement.

  • Partyverhuur in onze verhuurshop

    Zelf direct huren doet u in onze verhuurshop. U vindt hier alle partyverhuurmaterialen van glaswerk, tafels en stoelen tot springkussens en een compleet bruin café. Bestel alles voor uw evenement nu in onze verhuurshop.