Verhuur, ondersteuning en advies voor ieder evenement
Bel ons: (055) 540 12 00 | Wij zijn lid van Verhurend Nederland

18-05-2019 | Als een rommelig bureau een teken is van een rommelig hoofd, wat zegt een leeg bureau dan over je? #rommeligbureau #omdenken

Het is vandaag zaterdag. Om 7 uur ging de wekker, tijd om weer naar het werk te gaan. Onderweg naar werk schijnt de zon door mijn autoruit, daar krijg je toch automatisch wat meer energie van!
Op de route naar werk zijn er tal van werkzaamheden, zo zijn ze op de Europaweg ook al lange tijd bezig. Volgens de laatste berekeningen kost mij dezelfde route 5 km extra en 10 minuten per dag dat betekend per week 50 tot 60 minuten (excl. files). Op zaterdag is het verder rustig op de weg, dus 25 minuten voor openingstijd start mijn computer langzaam op.

Vandaag een rustig dagje met 3 bestellingen en 3 leveringen, buiten de werkzaamheden om die nog dienen te gebeuren. Want hoe gaat dat eigenlijk?

Allereerst belt een opdrachtgever op om informatie op te vragen over bepaalde materialen, het aanvragen van een offerte of het inplannen van een locatiebezoek. Vervolgens werken Petra en ik een offerte uit en kan de klant daar op reageren. Meestal zijn er nog een paar wijzigingen, waardoor er meerdere offertes gemaakt worden voor dezelfde klant. Bij grote projecten maken we een  map aan. Onderstaand project zijn we bijvoorbeeld al lange tijd mee bezig, maar geeft even aan wat een documentatie bij komt kijken bij het organiseren van slechts 1 project (we hoeven niet stil te zitten).

 

 

 

 

 

 

Zodra de klant de offerte schriftelijk heeft bevestigd, gaan we de bestelling definitief maken. Dit betekent materialen definitief vastleggen en bij tekorten materialen inhuren. Leveranciers instrueren etc.

Van dit hele project komt slechts 1 maar max. 3 pagina’s terecht bij de planning die vervolgens de bonnen voor de komende week in de planning zet. De pakbon komt vervolgens (die van de lopende week op de desbetreffende dag) in de bakjes, waar vanuit magazijn gaat starten met rapen van de bonnen. Het rapen van de bonnen doen wij vaak een dag van tevoren, maar in drukkere tijden kan dat al eerder zijn.

Indien alle materialen klaar staan en dus afgevinkt zijn op de pakbon komt deze weer terug bij ons op kantoor en drukken wij een leveringsbon af. Hier staan de te leveren materialen en emballage op. Bij betaling bij levering wordt een factuur toegevoegd bij de leveringsbon. De leveringsbon komt vervolgens op de datum van levering in het planbord te staan en neemt de chauffeur mee op de route van de lopende dag.

Het streven is altijd om op tijd bij de desbetreffende klant aanwezig te zijn, maar hiervan zijn wij ook afhankelijk van meerwerk bij klanten ervoor in de vorm van een welbekend grindpad waar onze karren niet zo makkelijk doorheen rollen of in plaats van over de eerste drempel komen we ineens op een 4e etage terecht met een kleine lift van 1×1 meter of er is niemand aanwezig bij het vorige adres (bij wijze van uiteraard). Het motto blijft altijd, beter te vroeg dan te laat.

Op locatie leveren we de materialen af of indien gewenst bouwen we alles op afhankelijk van de wens van de klant. De volgende dag halen we de materialen weer op, controleren we of alles compleet is en worden de materialen in het magazijn onder de overkapping gezet. Van daaruit worden ze schoongemaakt en weer terug op de plek gezet of gaan ze op transport naar een partner van ons. En dit dan eigenlijk zo’n 20x op een dag, incl. lastminute bestellingen en wijzigingen.

Dus hoe kom ik aan een rommelig bureau? Lees bovenstaand nog een keer..! 🙂

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Judith

Nieuwsoverzicht »

  • Advies bij organisatie van evenementen

    Heeft u alles geregeld voor uw evenement? Met meer dan 20 jaar ervaring weten wij wat er bij het organiseren van een evenement komt kijken. Van advies over elektriciteit, sanitaire vergunningen tot aan advies over de benodigde aantallen en/of ruimte. Neem contact op voor advies op maat.

  • Levering, inrichting & opbouw

    Wanneer u geen zorgen wilt over vervoer naar en opbouw op uw evenementenlocatie, schakel dan TéBé in. Wij plaatsen alles voor u op locatie, zodat u zich kunt concentreren op de organisatie van uw evenement.

  • Partyverhuur in onze verhuurshop

    Zelf direct huren doet u in onze verhuurshop. U vindt hier alle partyverhuurmaterialen van glaswerk, tafels en stoelen tot springkussens en een compleet bruin café. Bestel alles voor uw evenement nu in onze verhuurshop.